KUNGENS HORA?

För några dagar sen kom min mamma hem från en runda i stan och hade köpt en liten skål på second hand och fått någon gammal påse till. När hon kommer hem står hon och visar upp det fina köpet i köket och så kommer min söta lilla farmor förbi för att lämna (FEM TON) mat, som hon alltid gör på söndagar när mamma inte orkar laga mat, haha.
Iaf så ser min mormor påsen som mamma fick till skålen och gör en liten grimas men säger inte så mycket. När min mamma gått iväg kommer min farmor fram till mig och frågar:
"ena, varfår thet stå kungens hora på påse?"
jag tittar förvirrat på påsen och märker att det står "Kungens Kurva; handla kungligt.." och jag kunde inte sluta skratta! Kurva betyder Hora på bosniska och min farmor trodde seriöst det stod kungens hora på påsen! HAHA



så jävla söt asså!
men nu börjar jag bli nervös för jag har inte ens börjat packa och jag och nina åker till Málaga om TRE dagar :O
så nu måste jag facebook-a mina vänner vad de ska köpa till taco kvällen vi ska ha imorgon och sen gå och packa satan.

Puss




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0