Entré Entré


Var på besök i stora, läskiga staden idag för att besöka det stora, läskiga köpcentert Entré. I Malmö alltså. Till skillnad från Mao som är en världsvan storstadsbo så är jag nästan aldrig i Malmö eftersom jag tycker att det är läskigt... och stort. Hela idén om en stor stad både fascinerar och skrämmer mig liksom, men rädlasn för att bli rånad, misshandlad, skjuten o.s.v o.s.v har fått mig att stanna hemma i min trygga lilla stuga. Hur som helst så insåg jag att jag inte är menad att röra mig i städer som innehåller mer än typ 10 invånare eftersom jag helt enkelt inte klarar pressen. Beviset var en försäljare försökte sälja ett nagelvårds paket till mig för 600kronor. Thank God att Mao var där och kunde rädda mig, för jag hade säkert köpt detannars.! Mao lyckades först pruta ner priset till 150 kronor och sedan fick hon oss att gå vidare utan ett nagelvårdskit med en sur försäljare som slösat typ tio minuter av sitt väldigt meningslösa liv.

Vilken hycklare jag hade varit om jag började arbeta som telefonförsäljare förresten... Lika bra att jag lever fattigt. Kan ju försörja mig på de allmosor jag får av papsi.


Det bästa med Entré var att det fanns såmycket fönster. Det var fräckt. Det som också var bäst med Entré var The New Yorker. Gullig liten affär. Ska sannerligen börja bära en massa flamboyant hats, bara för att liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0