Fredag kväll

Hejsan=D

Igår var jag och min samhällsgrupp (jag börjar bli som Nina - tror att jag äger allt t.ex. så går vi på Spyken som är Ninas skola...) och såg en teaterföreställning som heter Subtales som handlar om jämnställdhet. En fruktansvärt sevärd och underhållande pjäs med mycket skojjsigt så som att kvinnor spelar män, att kvninnor spelar män som spelar kvinnor m.m. Pjäsen tar upp både vardagshändelser likväl som dom stora sakerna i livet vilket dom visar med opera samtidigt som dom leker med fördommar. Jag fattade dock inte precis allt eftersom den va rätt skum. OBS! Detta är bara min tolkning. Min pappa t.ex. hade antagligen tolkat den på ett helt annat sätt eftersom han inte ens kan se skillnad på rosa och lila och mörkblått och svart...stackars gamla färgblinda man. 
                   
                            Hm...vad kan jag säga...den va skum men väldigt underhållande!

Bloggar lite senare, måste göra något vettigt nu och inte ligga i sängen hela dagen.

Ha de lá gött nu då!
                                                                                                             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0