Sommar/Vinter


Jag blev plötsligt så himla sugen på en riktigt underbar sommardag. Att sitta i Botaniska Trädgården med någon skojsig tös och bläddra igenom en massa Vogue och Vanity Fair, dricka ett sött vitt vin och kedjeröka i flera timmar och bara prata en massa strunt. Det måste vara så den perfekta dagen skulle se ut.

Nu är det däremot så kallt och ruskigt att man inte ens kan gå ut utan att förfrysa tårna. Hela jag börjar bli blå och snart kommer jag säkert se ut som den flickan i Kalle och chokladfabriken som ju bokstavligt talat förvandlas till ett gigantiskt blåbär. Det hade inte varit så kul, fast det hade varit riktigt fräckt att bara rulla fram var man än ska, men med tanke på att jag inte är överförtjust i blåbär och att man säkert skulle rulla i tuggummi så känner jag mig inte så sugen... Får stanna inomhus där jag lökar sönder istället.


Men ser man på! Det är ju Anna Book till vänster!
                                                                                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0