Prom Night dumpster baby


Har lagt allt viktigt arbete åt sidan (deklaration, avhandling i historia, kommunfullmäktiges agenda o.s.v o.sv.) för att göra något ännu viktigare: rita en skiss för vilken sorts modell Ninas balklänning skulle kunna vara i. Självklart går det åt helvete eftersom jag varken har utbildning eller erfarenhet inom sömnad... det närmaste jag kommer the fine art of sewing (skrev först sowing... det är dock inte enkelt att plantera heller! Malin säger att ens frön växer bättre om man läser dikter för dem men jag vet inte om frön verkligen uppskattar Karin Boye fast å andra sidan... visst gör det ont när knoppar brister...) är väl broderiet på syslöjden i trean och när pappa vill ha hjälp med att laga strumpor... förstår inte riktigt varför hon lägger en sådan uppgift i mina händer. Hon får väl komma hoppande i en enorm jättestrumpa helt enkelt, fast då är det ju hennes eget fel hur som helst.  



Tycker dock att det är hemskt orättvist att en pojke inte kan ha en klänning utan att vara en sweet transvestite from transsexual Transsylvania eftersom klänningar e hemskt fina små konstverk! Själv ska jag nog gå klädd som Humphrey Bogart i Casablanca eftersomjag blev helt förälskad i den filmen när jag såg den första gången och Mr. Bogart är ju onekligen tjusig. Känns även som om det inspirerat till Zac Efrons utstyrsel i Hairsprays slutsång och min frisör tycker ju redan att jag har en Zac Efron frisyr (den jäveln... ville strypa henne) så varför inte go all the way.


Mao Ling fick vara med!

                                                                                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0